Jak uzyskać wyższą pozycję w rankingu YouTube dzięki tym 5 prostym strategiom

Prawdopodobnie wiesz, że YouTube jest drugą co do wielkości wyszukiwarką po Google i trzecią najczęściej używaną stroną internetową na świecie. Być może nie wiesz, że YouTube daje swoim użytkownikom także szansę na zwiększenie liczby odbiorców, subskrybentów i rozpoznawalności marki. Wszystkie te czynniki są mierzalne poprzez ranking filmów wideo w serwisie YouTube. Te czynniki decydują o tym, jak bardzo Twój film będzie widoczny dla innych widzów. Im lepsze pozycjonowanie w rankingu, tym więcej widzów będzie oglądać Twój kanał i Twoje filmy. Ale jak się tam dostać? Istnieje kilka sposobów na poprawienie swojego rankingu w serwisie YouTube - niezależnie od tego, czy masz wielu zwolenników, czy nie. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej!

Niech Twoje wideo będzie krótkie i proste, to zapewni skutecne pozycjonowanie

Pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, jest to, aby Twój film był krótki. Większość widzów nie chce oglądać filmów, które są dłuższe niż 15 minut. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez VidIgniter. Oznacza to, że jeśli Twój film jest dłuższy niż 15 minut, istnieje duże prawdopodobieństwo, że widzowie stracą zainteresowanie i klikną zanim film się skończy. Jeśli chcesz zwiększyć swoją widownię i zdobyć więcej wyświetleń, musisz zadbać o to, aby Twoje wideo było krótkie i słodkie. Nie ryzykuj utraty widzów przez zbyt długi filmik. Jeśli to możliwe, nie przekraczaj 10 minut. Kolejną ważną rzeczą, o której należy pamiętać przy tworzeniu wideo, jest to, aby łatwo było za nim nadążyć. Jeśli zastosujesz zbyt wiele przeskoków, stracisz widzów. Będą oni klikać dalej, ponieważ nie będą pewni, co się dzieje w filmie.

Dodaj wysokiej jakości i odpowiednie miniatury

Kiedy ludzie klikają na Twój film, pierwszą rzeczą, jaką widzą, jest miniatura. To ona decyduje o tym, czy ktoś w niego kliknie, czy nie. Miniaturka filmu powinna przyciągać wzrok i mieć związek z samym filmem. Miniaturki można tworzyć od podstaw w większości programów do edycji wideo, ale można też użyć zdjęć stockowych lub obrazów z filmu, jeśli są one wysokiej jakości. Jeśli używasz własnych obrazów, upewnij się, że są one wysokiej jakości. Nie chcesz, aby miniaturka wyglądała na rozpikselowaną lub rozmytą. Największym błędem popełnianym przez użytkowników podczas tworzenia miniaturek jest brak wezwania do działania. Miniaturka to Twoja szansa, aby powiedzieć ludziom: "Kliknij na mój film! Spodoba Ci się!". Jeśli miniaturka nie zachęca do kliknięcia w nią, ludzie nie będą w nią klikać.

Korzystaj z narzędzi YouTube do edycji

Pewnie już wiesz, że YouTube ma funkcję edycji, ale czy wiedziałeś, że ma też wbudowaną funkcję statystyk wideo? Tak! Jest to świetna funkcja, której możesz używać do śledzenia wyświetleń, polubień, udostępnień itd. Ale co więcej, możesz użyć wbudowanych narzędzi do edycji, aby poprawić jakość swoich filmów. Dzięki temu nie tylko sprawisz, że Twoje filmy będą wyglądały bardziej profesjonalnie i będą miały wyższą jakość, ale także zwiększysz liczbę wyświetleń. YouTube ma funkcję edycji wideo o nazwie "Wybór redaktora", która umożliwia eksperymentowanie z różnymi filtrami, przejściami oraz mikserami audio i wideo. Możesz nawet dodawać tekst do swoich filmów i tworzyć własne napisy.

Dodaj bogate metadane

Metadane to informacje, które dodajesz do swojego filmu, a które pojawiają się na stronie po jego opublikowaniu. Metadane możesz dodać do swojego filmu w serwisie YouTube, klikając przycisk "Edytuj" obok filmu, który chcesz edytować. Metadane można też dodawać w narzędziu do edycji wideo w serwisie YouTube. Umożliwi to dodanie do filmu ważnych informacji, takich jak tytuł, opis, słowa kluczowe i znaczniki. W tytule i opisie staraj się umieścić jak najwięcej słów kluczowych. Dzięki temu film będzie wyświetlany wyżej w wynikach wyszukiwania i na Twoim kanale. Można również używać napisów zamkniętych do filmów. Dzięki temu osoby niesłyszące lub niedosłyszące będą mogły obejrzeć film. W ten sposób można również dodać więcej metadanych do filmu.